« Zásilky ze zahraničí prostřednictvím FedEx-u |
Nákup auta u AAA Auto
Po pročtení různých diskusních fór, kde se řešily zkušenosti a problémy s jednotlivými auty jsem se rozhodl hledat některé z aut Škoda Fabia z roku 2003+ (pouze s motorem 1.4 16V 55kW), Ford Focus (model 10/2004+) a Toyota Corolla (model 2002+). Auta jsem chtěl s benzínovým motorem. Druhá dvě jmenovaná auta vycházejí dráž než Fabie, kterých je v bazarech velké množství. Corolla je sehnatelná obtížně, poměrně nedostatkové zboží.
Po zadání Fabia do Googlu vyskočí stránky "áček", kde jsem tedy začal. Cenu jsem si seřadil od nejnižší, místo výchozího řazení od nejvyšší. Ceny vypadaly neuvěřitelně nízké. Sláva, Fabie nejsou tak drahé, jak jsem si myslel!
Zkusil jsem si tedy prohledat jejich stránky důkladněji. Vyhledávání na stránkách ale příliš nefunguje. Při změně řazení nebo počtu výsledků na stránce zapomíná některá kriteria hledání. Hledání auta v konkrétní pobočce nefunguje vůbec, na to se prostě nekouká. Na tlačítka "sledovat", "porovnat", "oblíbené" se ani nekoukejte. Potřebujete se k tomu zaregistrovat, což je ztráta času, jelikož přinutit tyto funkce dělat to, co se od nich očekává, je téměř nemožné.
Vybírat se tedy musí z většího množství a raději to filtrovat ručně. Otevřel jsem si pár aut a koukám, cena uvedená v původním seznamu je jen speciální cena platná pouze při "financování vozu s vybranými partnery", stručně řečeno na úvěr. Nechápu sice, proč bych si měl brát úvěr, ale proč ho nevzít, když s ním dostanu slevu 40 tisíc tedy ze 110 na 70 tisíc (přestože je na stránkách slevy uvedeno, že pro cenu 110 tisíc Kč je sleva maximálně 30 tisíc, ale podle infolinky platí konkrétní sleva uvedená u vozidla bez ohledu na limit). Slevě se bránit nebudu a s uvedeným RPSN (od) 3,9 % bych neměl přeplatit nijak výrazně. (Takhle to ale vůbec nefunguje, ale nepředbíheme.)
Stránky s kalkulačkou splátek nefungují nijak úžasně. Vezmeme auto za 110 tisíc na dřevo či 70 tisíc přes úvěr (sleva 40 tisíc). Při zadání akontace 10 % a 24 splátek kalkulačka spočítá, že akontace je 11 tisíc (takže je spočítána z ceny před slevou) a splátka je 2681,- ( x24 = 64344,- ) takže celkem zaplatíte 75344,- a to není tak strašné. Jenže kalkulačce se nedá zrovna moc věřit, často vrací dost "zvláštní" údaje. Při akontaci 70 % tvrdí, že výše akontace je 77000,- což je již samo o sobě více, než cena vozidla po slevě. Další zajímavé výsledky jsou při délce splácení. Dejme akontaci třeba 30 %. Pak při 24 splátkách platíte 2085,- měsíčně a při 36 splátkách 1668,- měsíčně. Jenže při 48 splátkách je to 2085,- a při 60 splátkách 1681,- měsíčně. Můžete si tedy vybrat jestli chcete platit 2085,- 24 nebo 48 měsíců. Stejně tak můžete 60 měsíců platit splátky vyšší než při 36 měsících. Kalkulačka má tedy vypovídající hodnotu generátoru pseudonáhodných čísel. Přes internet se toho o úvěru příliš nedozvíte.
Jak je to s ostatními bonusy a akcemi a důvody, proč koupit vůz u áček? Máme tu kontrolu stavu najetých km, která ale platí jen u vozů nad 100 000,- Kč a bylo mi řečeno, že je to na základě údajů z STK a servisních prohlídek v autorizovaných servisech. Pokud je auto ze zahraničí, tak si nejsem jistý (kdo ví,může doplnit), zda nějaké takové informace vůbec mají k dispozici. No a autorizovaný servis... tam přece nikdo po uplynutí záruky nejezdí...
Vůz z jiného města vám dovezou na pobočku zdarma, jen za zálohu 2 000,- Kč. Nemusíte se ohlížet na to, kde který vůz je, což stejně bez zavolání na infolinku nezjistíte.
Pokud si vyberete špatně, můžete si vůz do 7 dnů vyměnit za jiný, pokud tedy stál více než 100 000,-
Nejdůležitější údaje jako skutečný věk, najeté km, legální původ vozidla a nezatížení vozidla leasingem či exekucí dělá pro áčka Cebia. To si ale můžete nechat udělat i u auta přes inzerát sami na stránkách www.zkontrolujsiauto.cz. Cena je pouhých 498,- Kč.
Dále si při výběru auta můžete všimnout obdélníčku "rezervujte si auto a ušetříte až 10 tisíc", což však ve skutečnosti znamená, že možná dostanete slevu 2 až 5 tisíc.
Konečně se dostávám k samotnému výběru auta. Vybral jsem si několik aut, co by vyhovovalo mým podmínkám a u prvního auta se rozhodl zeptat na podrobnosti. Kolik má auto airbagů, ze kdy je poslední záznam v servisní knížce, v jakém je auto stavu a zda je někde odřené či máčklé. Můžete rovnou zavolat na jejich infolinku, nebo využít tlačítka na stránce karty vozu "Mám zájem o tento vůz" - Info o vozidle. Nevyžaduji telefon a odpověď emailem mi stačí, využil jsem tedy formulář (zadáváte telefon i email). Alespoň nebude nutné auto složitě vyhledávat a budou vědět, ke kterému autu se ptám.
Pár hodin po vyplnění mi zazvonil telefon. Volali z áček kvůli mým dotazům. Nejprve mne překvapilo, že se vyptávali na to, co že to bylo za auto. To by jim snad mělo přijít z formuláře s mým dotazem? Asi jim to dvakrát nefunguje. Na toto mi pak bylo řečeno, že je to buď výjimka nebo se jen "ujišťují", že je to to správné auto. Z mé zkušenosti se ale na auto vyptávali pokaždé a dle prodlev a dotazů to skutečně vypadalo, že jej teprve hledají. Horší na celé události ale bylo, že je to jen ztráta času. Se zdůvodněním, že "nemají přístup do databáze" vám nedokáží odpovědět na žádnou otázku, co se sami nedočtete na internetových stránkách. Snad jen s výjimkou počtu airbagů u auta. Ještě vám mohou doporučit jiný vůz, což si ale na stránkách dokážete nejspíše také nalézt sami. Kvůli zbytku vás odkáží k osobní návštěvě pobočky.
Doufejte, že dotazů nebudete mít moc a auto si vyberete brzy, jinak se vám benzín na pobočku a zpátky s každým malým dotazem docela prodraží...
Přes linku mi tedy sjednali návštěvu na pobočce, řekl jsem, že se zastavím mezi jednou a druhou hodinou. Po dokončení hovoru přišla sms, že se budou těšit na moji návštěvu. Den předem mi volali, jestli tedy přijdu zítra kolem té druhé hodiny. V den plánované návštěvy ráno další telefon, jestli tedy dorazím dnes po té druhé hodině (takže s časem se hraje tichá pošta). Zkrátka volají a smskují poměrně často.
Během této návštěvy jsem se nedozvěděl prakticky nic. Návštěv ale bylo více. Ne že by byly jen nudné a všechno bylo jak má, ale jeden příklad pro všechny postačí. To jsem si vybral šest kandidátů ke koupi a vydal se na pobočku. Začalo se prvním autem. Již zde se ukazuje první problém. Identifikovat auto je u nich téměř nemožné. Auta nemají přidělena žádná identifikační čísla (tedy mají, stačí se podívat na stránku libovolného auta: www.aaaauto.cz/car.html?id=2191001&make=... ale nikde se nepoužívají). Na infolince se s nimi domluvíte přes počet najetých kilometrů kilometrů na tachometru, což můžete na stránkách áček dát do vyhledávání. Na pobočce zas využívají k identifikaci auta "espezetku", což na stránkách není. Když tedy přijdete s vytištěnými kartami aut, musí je zbytečně obtížně vyhledávat.
První auto, které jsme vytipovali, již není na prodej, protože je zarezervováno. Tuto informaci se na stránkách nedozvíte. V době rezervace auto na stránkách normálně "visí".
Druhé auto je prý v dobrém stavu. Jen má vystřelené airbagy, ale plechy jsou opravené. Ani to, že bylo auto po bouračce a nejdou airbagy se na stránkách nedozvíte. Plechy jsou skutečně opravené, na fotkách nic poznat nebylo. No a co se nedozvíte na stránkách, to se nedozvíte ani na info lince.
Třetí auto si hrálo na schovku a nebylo k nalezení. Nakonec jej ale našel. Auto je na dílně. Po chvíli zjistil, že tam je protože "motor má divný zvuk", ale dokud se to neopraví, tak nejde říct, co tomu je. Může to být klidně nějaká prkotina. Zvolený typ motoru má ale často drobné (ve výsledku závažné) problémy, takže toto auto jsem zavrhl.
Čtvrté auto našel rychle, ale prý je již prodané. Když se teď více jak po týdnu dívám na internet, auto na stránkách stále ještě je.
Páté auto se našlo také docela rychle. Mělo mít najeto 71 tisíc kilometrů. Na papíře jsem však měl poznámku, že vzhled auta nevypadá na tak malý nájezd. Zeptal jsem se tedy, ze kdy je poslední záznam v servisní knížce. Ani mě moc nepřekvapila odpověď, že z 13 tisíc kilometrů a datum neví. Hned ale začal s tím, že všechna auta jsou prověřena, že nájezd kilometrů souhlasí, že vždy mají výpisy z STK a autorizovaných servisů. Ano, od autorizovaného servisu mají záznam z 13 tisíc km a jestli mají údaje z STK z cizích států (toto auto byl dovoz), tím si nejsem zrovna dvakrát jistý, přestože se třeba pletu. Význam "servisní knížka: ANO" v kartě vozidla má tedy význam "servisní knížka se za ty roky neztratila a majitel nadšený z nového auta provedl někdy nějakou kontrolu v servise". Ve výsledku je to tedy poměrně zbytečný údaj.
Dostali jsme se k poslednímu autu. Vypadalo použitelně. Dle fotek nějaké škrábance, ale ještě by to šlo. Akorát auto bylo na jiné pobočce. Tak jsme se domluvili, že si ho tedy necháme převézt na tuto pobočku, což znamená zaplatit zálohu dva tisíce. Připravily se kdovíjaké papíry a přinesli mi kopii techničáku. Již zběžná kontrola na první stránce ale byla nemilé překvapení. Auto má na kartě další zbytečný údaj - počet majitelů. V tomto případě se dokonce honosilo označením "První majitel". Jenže v techničáku byl datum první registrace vozidla rok 2003 a hned vedle údaj datum první registrace vozidla v ČR rok 2009. Auto tedy bylo dovezeno z Německa, kde jej někdo používal, pak mělo dalšího majitele v ČR. Přesto je auto prodáváno označené po prvním majiteli. To mi bylo záhadou, tak jsem se na tento údaj přeptal. Vysvětlení bylo prosté, počet majitelů se uvádí jen jako počet majitelů v ČR, jinak může mít v cizině předchozích majitelů klidně dvacet. Některé "akce" či "bonusy" jsou na stránkách áček ve formě odkazů, kde se pod odkazem dozvíte, že to v těch a těch případech neplatí. Nápis první majitel však odkazem není, takže se tuto originální definici prvního majitele jen tak nedozvíte. Když už jsme v procesu přesunutí auta na pobočku došli tak daleko, tak jsem si řekl, že auto si přeci jen nakonec prohlédnu. Zbylo tedy ještě zajít o patro výš a zaplatit vratnou zálohu 2000,- Kč.
Abych nevynechal všechny zajímavosti, se kterými se můžete v áčkách setkat, tak přidám ještě jednu návštěvu pobočky. Na internetu jsem našel zajímavé auto. Byly u něj jen 2 fotky. Zepředu mírně zleva a z levého předního rohu. Na fotografiích je napsáno "Dočasná fotografie - více fotografií během několika hodin". Auto se tedy tváří jako žhavá novinka. Na pobočce jsem se na auto přeptal. Prý je v dobrém technickém stavu, akorát má odřený pravý přední blatník, začínající koroze u kliky pravých dveří. Když jsem se podivil, že rok 2005 již rezatí, tak mi bylo řečeno, že to není zrezlé zas tak moc. Jen ten pravý zadní blatník odřený a ty dveře. Opravil jsem ho, že říkal, že zrezlý je pravý přední, ne zadní blatník. Podíval se do počítače a prý se asi přeřekl, moment... ne, odřené jsou oba. Pravá strana je tedy docela zajímavá. Škoda že auto bylo vyfoceno jen zleva zepředu a pro tyto informace musíte jet až na pobočku. "Více fotografií během několik hodin" vydrželo na stránkách několik dní.
Auto dorazilo na pobočku, což znamenalo několik telefonátů od áček. V domluvený čas jsem na pobočku dorazil s připraveným seznamem, co všechno zkontrolovat, abych náhodou na něco nezapomněl. Auto stálo vzadu stranou v sekci pro rezervovaná auta. Kontrola byla zdlouhavá. Nejprve důkladně očuchat interiér, jestli nesmrdí, protože smrad by se mohl rychle vyvětrat a pak by si toho člověk obtížněji všiml. Samotný interiér byl víceméně v pořádku. Tlačítka, ovládací prvky, volant, řadicí páka a pedály byly v pořádku. Sedačky byly celkem ok, ale koberce a výplň dveří byly docela dost špinavé. Nejvážnějším nedostatkem interiéru byly pojezdy u sedačky řidiče. V přední části z nich byla oprýskaná barva, místy byla začínající koroze a šrouby, kterými byly přišroubované byly pokryty souvislou vrstvou rzi. To ne jen na hranách, ale úplně celé. Na vrchní části je matka. Ta byla zrezlá, stejně jako šroub a podložka. To se asi nestane jen tak, když do auta naprší při nastupování či vystupování pár kapek deště. Ostatní sedačky byly v pořádku a koberce na nedostupných (obtížně čistitelných) místech byly v pořádku. Prodejce po mém upozornění na sedačku hned upozorňoval, že auto určitě nebylo vytopené, že to kontrolovali a že by při sebemenším podezření auto odmítli. Jak však sedačka ke korozi přišla vysvětlit schopen nebyl (tvrzení, že u staršího ojetého auta je to normální, neberu).
Kontrola u motoru byla také poměrně bez obtíží. Víčka od dolévání oleje i od chladicí kapaliny byla zevnitř čistá. Motor nikde nesáknul. Při kontrole řemenů, které se ukázaly v pořádku, se ukázalo, že oba levé špunty držící horní kryt motoru chybí, takže i vlivem vibrací a netěsnosti byl motor u otvoru pro dolévání oleje lehce postříkaný olejem.
Motor při startování chytil hned. Běžel plynule, bez zvláštních zvuků na volnoběh i při zvýšených otáčkách. Častý problém tohoto typu motoru, kterým je klepání způsobené vadnými zdvihátky, v horším případě vadnými písty, v nejhorším případě písty i válci, se neprojevovalo.
Po kontrole svítících či nesvítících kontrolek a spotřebičů jako světel, ventilátoru topení, nastavení zrcátek a dalších, se autem popojelo od ostatních aut a následovala kontrola karoserie. Zadní nárazník byl odřený, několika hlubokými šrámy v blízkosti tažného zařízení. Patrně někdo při připojování přívěsu občas vozík neubrzdil a rýpnul s ním do nárazníku. Na pravém zadním blatníku byl celkem hluboký škrábanec necelých deset centimetrů dlouhý. Přední levý blatník nelícoval přesně s předním nárazníkem, takže byl patrně hnutý nebo nějak upravovaný.
Poslední kontrola byla na zvedáku. Zespodu vypadalo vše v pořádku až na prorezlý tlumič výuku a příruby u druhého dílu výfuku. Vůle na kolech a řízení nebyla znatelná. Spodní kryt motoru byl naprasklý.
Následovala poslední kontrola - zkušební jízda. Nejprve za volant usedl prodavač a odjeli jsme kus od autobazaru. Tam jsme se vyměnili a já jel zpátky. Auto jelo dobře. Na stranu netáhlo. Při rozjíždění i brzdění drželo stopu. Motor táhl rovnoměrně odspoda až nahoru, bez hluchých míst a bez zvuků navíc. Spojka byla dobrá, brzdy dobré, včetně abs. Jedinou výtkou by byly přeposilované příliš ostré brzdy a přeposilovaný volant, který jde až přespříliš lehce. To je ale vlastnost všech Fabií.
Po zkušební jízdě přišly typické otázky. Jak se mi auto líbilo. Co na něj říkám a třeba také, jestli bych si auto vzal hned dnes, že povinné ručení mi mohou udělat na pobočce dočasné, než si zařídím svoje a že tedy není problém ještě dnes v autě odjet. Samozřejmě také, jestli nemám dostatečnou hotovost, že je možné vzít si úvěr. Řekl jsem, že auto není úplně špatné, že nemá žádný problém, proč by se o něm nemělo uvažovat, ale že má spoustu malých problémů. Takže by mě zajímalo, jak vyjde kalkulace úvěru u kterého dávají slevu 40 tisíc, protože plných 110 tisíc auto cenu určitě nemá. Přišly otázky, jak dlouho bych chtěl úvěr splácet a jakou výši akontace a maximální výši splátek. To mi bylo jedno. Řekl jsem, že klidně bych mohl auto zaplatit hotově, tak mě zajímá ta nejvýhodnější kalkulace, že mi jde jen o tu slevu, kterou dávají k úvěru. To se na mě podíval, jak kdybych spadl z višně. Poskytovaná sleva prý jen zlevňuje úvěr, který se vždy přeplatí minimálně o výši té slevy. Jak ti kouzelníci vykouzlí ten přeplatek třeba při 70% akontaci a 12 splátkách (tzn. úvěr na 21 tisíc, kdy by se při přeplacení o těch 40 tisíc muselo vrátit minimálně 61 tisíc - tedy úvěr přeplacený o 190 %), sice netuším, ale co. Prý přece si nemyslím, že mi dá někdo něco zadarmo a že bych to měl levněji? No, ve skutečnosti si nemyslím, že mi dá někdo něco zadarmo, ale pod slevou stále očekávám slevu. Tak jsem řekl, že pak to asi tedy necháme být, protože za tu plnou cenu určitě auto nevezmu. Tak přišla otázka, jakou má podle mě cenu. Řekl jsem, že tak maximálně osmdesát tisíc. Maximálně, ani o korunu víc. Přišla otázka, co mi tedy na autě vadí nejvíc. Řekl jsem, že tam je spíš hodně drobností, ale nejvíc ta orezlá sedačka řidiče. Trochu čekaně přišla otázka, jestli si vážně myslím, že rez na sedačce řidiče má cenu třiceti tisíc? Nemá, ale otázka byla, co mi vadí nejvíc, ne které všechny nedostatky to auto má. Tohle auto ale cenu sto deseti tisíc nemá, není na to v dostatečně dobrém stavu. Přišla další manipulativní otázka, jestli bych po něm vážně chtěl levnější auto a v lepším stavu? Trochu jsem se zamyslel, než jsem si uvědomil, že to je manipulativní otázka. Normálně bych odpověděl, že stačí buď levnější nebo lepší stav. Takhle jsem odpověděl, že ano, protože dražší auto v horším stavu vážně nechci. Pak přišel ještě poslední pokus, že k tomuhle auto jsou navíc jako bonus letní gumy na hliníkových kolech, co mají samy cenu aspoň patnáct tisíc. Když se mnou nehlo ani tohle, tak prý sám mi dát takovou slevu nemůže, musí dojít za šéfem. Jestli si taky může půjčit můj papír s výpisky závad, aby mohl šéfa přesvědčit. Tak jsem mu je půjčil.
Čekání, až se vrátí se šéfem, se na můj vkus dost táhlo. Šéf přišel a nejprve se zeptal, že za ním přišel tady kolega, že bych chtěl na auto slevu, že bych si ho prý vzal za osmdesát tisíc. Opět s výrazem, že jsem musel spadnout z višně, vždyť to auto je přece supr koupě (to nepadlo slovy,ale způsob jednání tomu odpovídal, až si člověk málem připadá, že by se za ten nápad slevy měl snad stydět). To mě opět pobavilo, tak jsem odpověděl, že když mu to kolega říkal, že za osmdesát tisíc, tak že doufám nezapomněl zdůraznit, že maximálně osmdesát tisíc, ani o korunu víc. Na to začal sáhodlouhý výklad, proč to auto je dobrá koupě, že má takovou cenu a že slevy dávat nemohou, protože sami na auto mají minimální marži. Výklad jsem po chvíli přerušil s tím, že jestli mi přišel jen vysvětlovat, že mi tu slevu nedá, tak že si mohl ušetřit čas, vzkázat to po kolegovi a mohl zůstat sedět v kanclu. Tak jsme to ukončili. Prý tedy tohle auto není pro mě, ale že mi mohou nabídnout nějaká levnější auta, že bych si určitě vybral. To jsem odmítl, navíc už jsem měl docela hlad, takže jsem tam nechtěl trávit zbytečně dlouho. Takže mi tedy vrátí tu dvoutisícovou zálohu. Odešel pryč a já jsem čekal než se vrátí s jakýmsi papírem. To také docela dlouho trvalo. Pak jsem musel do prvního patra k pokladní, kde jsem opět čekal docela dlouho. Čekání jsem očekával, takže jsem si sebou vzal časopis. Zaplacení zálohy trvalo asi čtyři a půl minuty od okamžiku, kdy se dohodlo, že zálohu zaplatím. Vrácení zálohy však trvalo dvacet pět minut. Časopis se tedy docela hodil, stejně jako při čekání na šéfa.
Nakonec jsem tedy nepořídil. Sice jsem původně čekal, že nepořídím, ale čekal jsem spíš, že to bude z důvodu špatného motoru. Nakonec jsem se akorát tak dozvěděl, že sleva není sleva a výpočty úvěrů jsou docela zvláštní. Pokud někdo vážně chce kupovat u áček, doporučil bych na slevě trvat, minimálně 10 tisíc (u 100tisícového auta), pište si všechny nedostatky, včetně všech maličkostí. Nejlépe si udělejte seznam a jděte na kontrolu systematicky. Pokud akorát víte, že auta se dělí na benzínová a naftová, nebo nejste zrovna moc technicky zaměřeni, jděte do bazaru s automechanikem, nebo si nechte auto prohlédnout v autoservisu. Vezměte si se sebou alespoň bagetu a časopis. Určitě budete čekat dlouho, tak ať si můžete krátit chvíli a ne jen nervózně čekat, kdy byste spíše z nervozity udělali něco, čeho byste mohli litovat. Pokud budete mít dojem, že je na vás vyvíjen nátlak, zpomalte, zhluboka se nadýchněte a trvejte na svém. Pokud budete kupovat na úvěr, nechte si jej kompletně spočítat, kolik přesně zaplatíte včetně všech poplatků a RPSN, stejně jako tyto údaje spočítat pro úvěry od ostatních nabízených společností. Pokud by něco z toho čirou náhodou "nešlo", je to spíš důvod zbystřit a více trvat na požadavku, než ustoupit. Klidně jim řekněte, že jdete tedy domů a ať vám zavolají, až to půjde. Jsou to vaše peníze a věřte tomu, že nějaké výjimečně úžasné auto za dobré peníze tam nenajdete. Všechna jsou průměrná. Lepší auta pozná i jejich technik na výkupu a tak jsou samozřejmě dražší. Pokud nakonec u áček nekoupíte, nezoufejte, ostatní autobazary nejsou o tolik horší, jak vám reklama tvrdí. Většina pozitiv pochází z certifikátu od Cebie, který si můžete obstarat sami.
Není-li uvedeno jinak, jedná se o popis situace z půlky listopadu 2011. Nějaké věci se časem možná změní.
2 comments
Synovi odešlo staré auto, tak jsme se v sobotu 29. listopadu vydali pro jiné do autobazaru AAA v Pardubicích. Věděli jsme, že vůz pod 100 tisíc nebude žádný zázrak, ale do práce stačí. Vybral si 12 let starou Octavii, u které byla uvedena cena 55 tisíc na splátky nebo 79 tisíc při platbě v hotovosti. Prodejce ochotně nabídnul slevu 5 tisíc z vozu, což nás příjemně navnadilo a rozhodování usnadnilo. Protože syn v hotovosti tolik peněz neměl, rozhodli jsme se pro variantu na splátky. Chtěli jsme zaplatit 30 tisíc hotově a zbytek financovat úvěrem. Doposud bylo vše v pořádku, prodejci byli vstřícní a ochotní. Sprcha přišla až při vyjednávání o úvěru. Prodávající nám nabídnul velmi výhodný produkt, 30 tisíc akontace a po dobu tří let splátky 3600,- Kč nebo po dobu 4 let 3000,- Kč. Okamžitě jsme si spočítali, že by nás 12 let stará ojetina vyšla na cca 160 až 170 tisíc. A ještě nám to bylo prezentováno, jako výhodná nabídka. Výhoda z toho určitě plynula, ale bohužel ne pro nás. Okamžitě se mi vybavil pořad „ŠMEJDI“. Počítali jsme, že při financování vozu na úvěr to bude dražší, minimálně do ceny vozu při platbě v hotovosti, ale tahle drzost nám vyrazila dech. V dnešní době, kdy bankovní ústavy nabízejí spotřebitelské úvěry s úrokem okolo 10 procent, pro nás byla jejich nabídka nepřijatelná. Začalo tedy nekonečné handrkování o ceně, další a další nabídky úvěrů. Na výchozí cenu 55 tisíc (po slevě 50 tisíc) při financování vozu úvěrem jsme mohli rovnou zapomenout, ta byla z kategorie scifi. Kalkulátor splátek na internetu je jen takovým cukrátkem, kterým lákají zákazníky, z jejich kalkulaček padají úplně jiné cifry. Nutno ale říct, že se k nám po celou dobu chovali zdvořile, říkali nám např., že s námi jednají na rovinu, že nemají zájem cenu nijak navyšovat….. Asi prošli dobrým školením. Nakonec jsme přistoupili na nabídku 30 tisíc zálohy a po dobu 5 let měsíční splátku cca 1300,- Kč, s podmínkou možnosti doplatit úvěr předčasně. A pak přišla další facka, naúčtovali nám poplatek cca 5 tisíc, za to, že připravili vozidlo k prodeji. Tímto si samozřejmě vykompenzovali slevu, kterou nám poskytli. O tomto poplatku jsme neměli po celou dobu ani tušení, nebyl uveden ani na internetu, ani se o něm po celou dobu nezmínili. Když jsme se ohradili, bylo nám sděleno, že nepochybili, když nám to sdělují až teď, vždyť přece stále ještě jednáme o ceně a navíc to mají vyvěšené na provozovně a prodávající ukázal na kus papíru na zdi. Dle prodávajícího maličkost, kterou není nutné s každým probírat. Ano, až tímto způsobem jsme se dozvěděli, že při financování úvěrem si připočítávají platbu za přípravu vozu k prodeji ve výši 4900,- Kč, popř. při platbě v hotovosti, za stejnou službu, částku 2700,- Kč. A to byla asi ta poslední kapka, řekli jsme STOP! Žádný úvěr, žádné oblbování. Strávili jsme tam několik hodin a byli jsme už fakt dost unavení. Takže jsme na vůz složili zálohu s tím, že zbytek přivezeme následující den v hotovosti. V neděli jsme pro vůz přijeli, doplatili zbytek ceny včetně poplatku 2 690,- Kč za přípravu vozu k prodeji. (Nechápu proč je tento poplatek rozdílný pro platbu na úvěr a pro platbu v hotovosti. Práci spojenou s úvěrem mají přece zaplacenou v tučné provizi.) A aby bylo vozidlo při převozu domů již pojištěné, nechali jsme si sepsat také povinné ručení, ke kterému nám bylo sděleno, že lze vypovědět až za ¼ roku. Opět velmi výhodné, pouhých 1670,- Kč/čtvrtletně. Ale to už jsem se nedohadovala, protože vím, že to lze změnit do 8 dnů, což jsem také okamžitě udělala (při stejných podmínkách na 3700,- Kč, ale za rok). O akční zimní pneu ke každému vozu jsme si museli říct, byly až za 3 dny a jestli si někdo myslí, že odjede s vozidlem z autobazaru AAA s povinnou výbavou, tak bohužel. Balíček s povinnou výbavou je za příplatek 1140,- Kč.
Poprvé v životě píši nějakou recenzi, poprvé se k něčemu takto vyjadřuji, ale nemohla jsem jinak. Třeba to někomu pomůže, až se bude rozhodovat, jakým způsobem bude financovat svoje vozidlo. Strašně mě mrzí, že se s námi zákazníky jedná jako s naprostými kretény (jinak to nazvat nemohu). Opravdu si myslí, že jsme jen tupé ovce?
Takže - rozum do hrsti a nenechte se napálit – Ivona Masopustová.
Nechci to moc rozvádět, to co tu čtu je velká pravda, co se týče úvěrové kalkulačky na internetu áček, tak je to opravdu podvodné. Mě spočítali úvěr, dle nich výhodný s akontaci 10% na nejakych 6500 mesicne na sest let.. je rozdil ze jejich stranky rikaji za 10% 6100 na 4 roky … docela slusny rozdil, zrejme tam maji nasazene rocni uroceni tak male a nebo zadne ze to zobrazuje tuhle cenu. Auto jak uz bylo psano na pobocce nemeli, je kdesi na druhe strane republiky, sice ho mohou pritahnout za 2K , ale i tak je to dalsi cas navic. nejvice me ale zaujalo jak presne je vlastne tento uver u nich pocitan, jelikoz predtim mi to zobrazoval na jejich obrazovce , ktera byla prazdna a ja videl ze on si tam pise jakesi cisla a pak na me vyplivnul castku mesicne a tolik a tolik let.. pozadal jsem ho.. “minimalne petkrat” o to aby mi kalkulaci vytiskl, ze si ji vemu domu a budu ji konzultovat jeste s par lidma (rodice), k memu prekvapeni jsem se nedockal zadne odpovedi ani zadneho papiru, nasledne na to odesel a prisel jiny kolega, on si odesel do vedlejsi mistnosti a koukal na me jako ze se neco zlepsi, druhy mi nabidl ze mi da slevu 40 tisic na auto kdyz je ta akce, tudiz by vuz za 260 tisic vysel na sest let stale na 6500 mesicne..coz je nepripustny pro me.. i druheho kolegu jsem pozadal aby mi kalkulaci vytiskl z jejich systemu abych se mohl podivat na rpsn a dalsi udaje, k memu prekvapeni opet zadna odezva. kdyz uz mi nechteji ani jeden papir vytisknout zacina to byt divne a pro me v tu chvili uz velice podezrele chovani prodejce. Vymanil jsem se ze sparu prodejcu a domluvil zkusebni uver jestli banka schvali a tak ted cekam na telefon jestli se to potvrdi. tak ci tak, mozna si necham vuz privezt abych si ho mohl prohlednout a pripadne zajistit jeste nejakou slevu navic, moc s tim ale nepocitam, s cim pocitam je ze budu pozadovat jeste tu kalkulaci z jejich systemu na svuj mail, abych se mohl podivat, ze rozepsany nejaky papir me nezajima. tak jsem sam zvedavy jak tohle dopadne.
Zdar a sílu a hlavně když už tam jdete, vemte si sebou mozek a analyzujte chovani prodejce kdyz po nem neco chcete, kdyz se zacnou cukat ci vymlouvat a zakecavat vase otazky, neco skryvaji a tudiz se s nimi dobre nedomluvite protoze Vas proste chteji okrast…
This post has 10 feedbacks awaiting moderation...
Form is loading...